جلسه سازمان جوانان شورای اسلام اباد راولپندی نهضت فراگیر
شورای اسلام اباد شورای اسلام اباد

جلسه سازمان جوانان شورای اسلام اباد راولپندی نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان بتاریخ 28 اسد در شهر راولپندی دایرگردید.

 جلسه با آیات چند از  قران مجید توسط  یکی از جوانان  آغاز یافت .

 رفیق نورالحق  درانی  منشی جوانان و عضو هیت اجرایه شورای اسلام اباد راولپندی  در نخست سخنان چند دررابطه فعالیت جوانان ایراد نمود .

بعدا از رفیق تیمور رحمتی عضو مجلس موسسان و رییس شورای اسلام اباد راولپندی نهضت فراگیردعوت نمودتاجلسه را رسما افتتاح نماید.

رفیق تیمور رحمتی  عضو مجلس موسسان  صحبت شفاهی همجانبه نموده و توجه جوانان را در قبال مبارزه   مسالمت امیز و وظایف جوانان را در شرایط فعلی توضیح نموده و اوضاع جدید در افغانستان را بررسی نمود که هر قسمت ان مورد  استقبال  گرم حاضرین قرار گرفت .

رفیق تیمور  رحمتی  مبارزه جوانان را از نهضت امانیه  دوره مشروطه خواهان و مبارزه جوانان  شجاع و دلیر ح. د . خ.ا و الی اکنون یاد آوری نموده  یاد خاطره انهارا گرامی داشت .

 رفیق رحمتی در قسمتی از سخنانش افزود.

رفقا: این روز پر افتخار را که ما و همه ملت بیاد دارم باید از شخصیت ملی و مبارز پیش تاز ملت غیور مان شاه امان الله غازی نام ببریم که میراث گرانبها  ان به ما مانده است که آزادی  میباشد.  نیاکان ما که در برابر انگلیس به قیادت شاه غازی ,  رهنمای ملت به پاه ایستاده بودن  بعد ار سه بار نبرد خونین بتاریخ 28اسد سال 1919  انگیسها استقلال افغانستان را به رسمیت شناختن و ملت افغان از زیر یوغ استسمار انگیس آزاد گردید. اما تاریخ یک بار دیگر ملت زخم خورده افغانستان را به آزمایش گرفته  که انشاالله   به همت جوانان نوپاه  از این آزمایش ملت افغان کامبیاب و سربلند به در خواهد آمد  .

رفیق تیمور رحمتی  یک بار دیگر  بسیج شدن جوانان را به دور نهضت فراگیر به نماینده گی از شورای اسلام آباد راولپندی به تمام نهضتی ها و مجلس محترم موسسان  تبریک  عرض نمود  

 بعد ا رفیق عبدالرحیم صمیم   سخنان چند دررابط تحکیم و همبستگی حوانان  صحبت نمودن و توجه حاضرین را جلب نمود.

 همچنان رفیق یما واحدی متعلم صنف 12 در یکی  از مکاتب اسلام آباد به نماینده گی از جوانان  هر نوع آمادگی خویش را اظهار نمود وجهت پیشبرد کار باجوانان به صفت معاون جوانان توظیف گردید.

 در بخش دوم جلسه  کارت های عضویت که ار طرف مجلس موسسان ار شهر کابل مواصلت ورزیده بود ار طرف رفیق تیمور رحمتی به جوانان توزیع گردید که محفل با شور هلهله  از طرف جوانان بدرقه میشد

 جلسه ساعت 9 شب   به امید پیروزی و وحدت نیرو های همکیش به پایان رسید.


August 26th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها